تاریخ : دوشنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۴ Monday, 11 August , 2025
1

‌آیین‌نامه ارزشیابی و اساسنامه مدارس بین‌الملل در حال تدوین و بازنگری است

  • کد خبر : 2443
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
‌آیین‌نامه ارزشیابی و اساسنامه مدارس بین‌الملل در حال تدوین و بازنگری است

‌سید‌محمد طباطبایی در گفت‌وگو با پانا درباره بازنگری اساس‌نامه مدارس بین‌الملل تطبیقی گفت: «‌اساس‌نامه مدارس بین‌الملل در حال بازنگری است و در حال حاضر این بازنگری در مرحله بررسی قرار دارد. کمیسیون‌های تخصصی، ناظر بر اساس‌نامه مدارس بین‌الملل تطبیقی بوده و در حال مطالعه این اساس‌نامه هستند.» هدف ما جذب حداکثری دانش‌آموزان است رئیس مرکز […]








‌سید‌محمد طباطبایی در گفت‌وگو با پانا درباره بازنگری اساس‌نامه مدارس بین‌الملل تطبیقی گفت: «‌اساس‌نامه مدارس بین‌الملل در حال بازنگری است و در حال حاضر این بازنگری در مرحله بررسی قرار دارد. کمیسیون‌های تخصصی، ناظر بر اساس‌نامه مدارس بین‌الملل تطبیقی بوده و در حال مطالعه این اساس‌نامه هستند.»

هدف ما جذب حداکثری دانش‌آموزان است

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور همچنین از تدوین آیین‌نامه ارزشیابی مدارس بین‌الملل خبر داد و گفت: «آیین‌نامه ارزشیابی مدارس بین‌الملل اخیرا در کمیسیون‌های تخصصی به‌طور همزمان با اساس‌نامه مدارس بین‌الملل تطبیقی مطالعه و بررسی می‌شود. امیدوارم بررسی و تایید هر دو این موارد، یعنی آیین‌نامه ارزشیابی و اساسنامه مدارس بین‌الملل تطبیقی هرچه سریع‌تر در کمیسیون‌های تخصصی به نتیجه برسد.»

وی افزود: «‌رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به مدارس بین‌المللی ایرانی، به‌صورت توسعه کمی و کیفی بوده است. هدف مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور جذب حداکثری دانش‌آموزان ایرانی مقیم کشورهای خارجی در این مدارس می‌باشد. اما تحقق این جذب حداکثری نیاز به تامین برخی از مولفه‌ها دارد.»

طباطبایی در ادامه درباره مولفه‌های جذب حداکثری دانش‌آموزان گفت: «از جمله این مولفه‌ها که برای جذب‌ حداکثری لازم است می‌توان به اعزام نیرو‌های کیفی به مدارس ایرانی خارج از کشور، توانمندسازی و مهارت‌آموزی به منابع انسانی حاضر در مدارس بین‌المللی ایرانی، اشاره کرد.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پایا‌ن گفت: «‌اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط در کشورهای میزبان جدید برای بازگشایی مدارس بین‌المللی ایرانی جدید در آن‌ها، اصلاح قوانین مربوط به نظام وظیفه برای دانش‌آموز پسر که مشمول این قانون در مدارس خارج از کشور هستند و اخذ مجوز و اجرای امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان به‌صورت هماهنگ با مدارس داخل کشور در این مدارس بین‌المللی از دیگر مولفه‌های جذب حداکثری دانش‌آموزان در مدارس ایرانی خارج از کشور است.»


به نقل از پانا

لینک کوتاه : https://moalemagah.ir/?p=2443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.