۰۸:۰۰ – ۱۴ مهر ۱۴۰۳
علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که هوشمندسازی مدارس در ایران مرتبط با دوران شیوع کرونا نیست و قدمتی ده ساله دارد؛ گفت: آموزش و پرورش در تلاش است تا با روشهای مختلف، آموزش متنوع و چند رسانهای را در مدارس مهیا کرده و کلاسهای درس را مجهز به تخته هوشمند، تابلوی هوشمند، تجهیزات و مواد آموزشی متنوع، ویدئو و پروژکتور کند.
وی با بیان این که در تلاشند کلاسهای درس به سمت هوشمندسازی حرکت کنند؛ افزود: طبق بررسیهای انجام شده وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا، بحث آموزش مجازی بسیار مهم است؛ اما موضوع قابل بحث صرفا آموزش نیست. در وزارت آموزش و پرورش، موضوع پرورش و تربیت نیز وجود دارد که بسیار مهم است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که آموزش حضوری در برخی از مولفهها تاثیرگذارتر از آموزش مجازی است، ادامه داد: در نتیجه مهم است که مدارس امکان آموزش مجازی باکیفیت را در کنار آموزش حضوری باکیفیت داشته باشند؛ زیرا تعطیلی مدارس و تعطیلی آموزش هدف ما نیست و بسیار مهم است که در شرایط سخت مختلف مانند همه گیری کرونا، آموزش توقف نکند و پابرجا باشد.
فرهادی ادامه داد: در این راستا برنامه وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر این موضوع است که کلاسهای درس هوشمند باشند؛ همچنین امکان آموزش مجازی را داشته باشند.
او با بیان این که هدف وزارت آموزش و پرورش این است که دانش آموزان مهارتهای آموزش مجازی را داشته باشند؛ افزود: البته این امر یک رویه ثابت برای ما در نظر گرفته نمیشود و اولویت با آموزش حضوری است و آموزش مجازی تنها برای شرایط اضطرار مدنظر ما است.
وی ادامه داد: در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ ، ۳۵ هزار کلاس درس هوشمندسازی شدند و تا به امروز نیز تعداد بسیار زیادی از کلاسهای درس مجهز به تجهیزات هوشمند هستند. قاعدتا نسبت به تعداد کلاسهای درس بودجه بسیاری نیز برای این امر نیاز است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان