تاریخ : چهارشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۴ Wednesday, 6 August , 2025
1

پروژه مهر، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی است

  • کد خبر : 5702
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۳
پروژه مهر، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای نواحی و مناطق این استان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی و خیران در زمینه تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها استفاده کرد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد امضای تفاهم نامه با اداره کل […]








به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای نواحی و مناطق این استان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی و خیران در زمینه تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها استفاده کرد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص توسعه هنرستان‌های جوار صنعت بودیم و همین الگو می‌تواند در نواحی و مناطق نیز اجرایی گردد.

وی با تبیین اهداف پروژه مهر تحت عناوین تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توجه به سلامت و ایمنی، مشارکت اجتماع محور، افزایش کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی، به تشریح اقدامات و طرح‌های در دست اجرا در زمینه کیفیت آموزشی، عدالت آموزشی و مهارت‌آموزی پرداخت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیق و اجرای فعالیت‌های آموزشی متنوع یکی از ظرفیت‌های مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: غنی‌سازی و تنوع بخشی محیط یادگیری و توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان، در پروژه مهر مطرح بوده و این برنامه فرصتی ویژه برای توجه به دانش‌آموزان با نیازهای مختلف است. تدوین برنامه‌های تربیتی بر اساس نقشه راه تعلیم و تربیت و تقویت هویت ملی و دینی و تعمیق باورهای دینی در مدارس الزامی است.

آذر کیش همچنین توجه و اهتمام ویژه دولت چهاردهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قدردان رئیس جمهوری هستیم که تمام قد برای آموزش و پرورش ایستاده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در خاتمه با برشماری ویژگی‌هایی برای مدیران مناطق و مدارس، اشرافیت بر بخشنامه‌ها و تعریف مسئله به صورت روشن و بدون ابهام برای رسیدن به راه حل را، از آن جمله برشمرد.

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این اجلاس با تبیین برخی اقدامات انجام شده و پروژه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی،  تعداد پروژه تعهد شده در این استان را ۲۳۱ پروژه در قالب ۱۴۰۱ کلاس درس عنوان نمود.

وی در ادامه، با اشاره به برنامه‌ای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت تحقق ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی، گفت: در همین راستا؛ ۵۰ درصد از مدیران مدارس الگوی تراز استان تا آغاز سال تحصیلی جدید، تحت آموزش قرار می‌گیرند. در راستای ارتقا کیفیت آموزشی لازم است با احساس مسئولیت بالا وارد میدان شویم و تمامی بخش نامه‌ها و آئین نامه‌‌ها همگی در کف مدرسه قابلیت اجرایی داشته باشند.

در پایان این نشست تعدادی از مدیران و روسای نواحی و مناطق ۴۰ گانه استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی و تبیین نکته نظرات و ارائه گزارش عملکرد در زمینه پروژه مهر پرداختند‌.


به نقل از پانا

لینک کوتاه : https://moalemagah.ir/?p=5702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.